Меню
Погода
Календар
«    Липень 2018    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
Друзі сайту
Архів
Липень 2018 (4)
Червень 2018 (5)
Травень 2018 (5)
Квітень 2018 (3)
Березень 2018 (3)
Лютий 2018 (4)


Круглий стіл


Автор: admin       Дата: 11-07-2014       Категорія: Новини       Переглядів: 597     

11 липня 2014 року за сприяння обласної Ради та виконавчої дирекції Вінницької обласної Асоціації органів місцевого самоврядування за участі  голів та секретарів місцевих рад, виконавчого апарату та депутатів районної ради, начальників управлінь та відділів районної державної адміністрації  відбулось засідання круглого столу «Реформа місцевого самоврядування – майбутнє демократичної України», яке вів Собченко Аркадій Михайлович, заступник голови районної ради.

В засіданні взяли участь та виступили:

Солейко Наталія Петрівна, заступник голови обласної Ради,                            

Філатов Владислав Олексійович, в иконавчий директор регіонального відділення Асоціації міст України,

Рубан Валерій Олексійович, виконавчий директор Вінницької обласної Асоціації органів місцевого самоврядування.

Собченко Аркадій Михайлович, виступаючи перед  учасниками круглого столу наголосив на необхідності  швидкого проведення реформи місцевого самоврядування, яка вже давно на часі (текст виступу подаємо нижче).

В обговоренні Концепції реформування місцевого самоврядування та запропонованих Президентом України змін до Конституції України взяли участь  голови місцевих рад: Тарасова В.С., Усаченко Л.В., Васильчук В.В., Маліночка Ю.М., Дзюбенко К.І., Котляр В.В.,керуюча справами виконавчого апарату районної ради Гетьман В.В., депутат районної ради 6 скликання Гуцалюк Т.Г., заступник голови райдержадміністрації Лесько О.І. Підсумки круглого столу підвела заступник голови обласної Ради Солейко Н.П.

 

Круглий стіл
Круглий стіл
Круглий стіл
Круглий стіл
Круглий стіл
Круглий стіл
Круглий стіл
Круглий стіл
Круглий стіл
Круглий стіл
Круглий стіл
Круглий стіл
Круглий стіл
Круглий стіл
Круглий стіл
Круглий стіл

 

Шановні колеги!

 

     Сьогодні ми зібралися на  засідання круглого столу «Реформа місцевого самоврядування – майбутнє демократичної України», який проводиться за сприяння Вінницької обласної ради та Вінницької обласної Асоціації органів місцевого самоврядування.

 

      В засіданні беруть участь:

Солейко Наталя Петрівна, заступник голови обласної Ради,

Філатов Владислав Олексійович, виконавчий директор регіонального відділення Асоціації міст України,

Рубан Валерій Олексійович, виконавчий директор Вінницької обласної Асоціації органів місцевого самоврядування,

Мельник Юрій Володимирович, начальник відділу ОДА з питань взаємодії з правоохоронними органами та оборонної роботи

сільські, селищні голови, секретарі місцевих рад, депутати районної ради, начальники управлінь та відділів районної державної адміністрації.

 

     Ми маємо обговорити питання реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в України та запропоновані Президентом України зміни до Конституції .

 

     Виникає запитання: «Чи на часі впровадження реформи місцевого самоврядування в Україні?»

На думку Віце-прем`єр-міністра України – Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Володимира Гройсмана, «реформа не просто на часі, вона перезріла». Реформу місцевого самоврядування, за його словами, необхідно було провести одразу ж після здобуття Україною незалежності – передати громадам владу, можливості і ресурси для власного розвитку.

Натомість ми отримали зовсім іншу систему, яка породила жорстку централізацію, і суспільство знаходилось під тиском влади. Це потрібно змінити.

 

Суть реформи - надати громадам – містам, селищам та селам повноваження і ресурси для ефективного розвитку, а також можливість обирати свою владу і контролювати її ефективність.

«У 2014 році ми маємо змінити систему управління країною і дати владу громадам. Нам потрібна сьогодні підтримка більшості парламенту, оскільки ряд законопроектів щодо реформи вже знаходиться у його стінах. Також нам необхідно внести відповідні зміни в Конституцію України, щоб раз і назавжди закріпити принципи, які дозволять нам зробити життя наших громад успішним», – сказав Віце-прем`єр-міністр.

 

Найголовнішим для якісної реалізації реформи є питання кадрового забезпечення.

Є чітко поставлене завдання – кадрові зміни в країні. Квотного принципу не може бути в сфері кадрових призначень. Є принцип відповідальності, фаховості. Необхідно знайти молодих людей, той кадровий резерв, який є на місцях, залучити до співпраці, дати інструменти і повноваження.

На важливості підвищення кваліфікації кадрів місцевих органів влади наголошує і керівник Центру експертизи реформ місцевого самоврядування Ради Європи Даніел Попеску, зазначивши, що деякі країни починали реформування влади зі значного скорочення чиновницького апарату. «Естонія та Латвія скоротили на 15-30% заробітні плати всім державним службовцям. В Іспанії, наприклад, вирішили залишити одного чиновника з десяти через фінансову ситуацію. Ці країни сподівалися, що такі рішення будуть тимчасовими, але ж вони все ще тривають», – сказав він. 

 

 

 

 

    Ви всі вже знаєте, що напрацьовано  пакет законопроектів, необхідних для повноцінної реформи територіальної організації влади. Це нові редакції законів "Про місцеве самоврядування в Україні" та "Про місцеві державні адміністрації", законопроект "Про адміністративно-територіальний устрій" і супутні їм зміни в Бюджетний кодекс України. Ці документи можна приймати поетапно, в залежності від готовності політикуму до проведення швидких змін у Конституцію.

      Проведення адміністративно-територіальної реформи також залежить від політичної волі. Досвід інших країн свідчить, що більш вдячну реформу і не придумаєш, оскільки "перетрушуванню" підлягає зовсім не улюблена народом бюрократія, і без того кожні п'ять років переживає невеликий землетрус в результаті виборів. З хорошою адміністративної та медійної підготовкою проведення необхідних змін не буде потребувати великих вкладеннях та масові звільнення службовців. Переважна більшість їх знайде своє місце в новоутворених органах влади на рівні громади і району. А скорочення відстані між центрами надання соціальних послуг, розміщеними сьогодні в районних центрах, і їх споживачами - сільськими жителями з 20 км в середньому до 11 км - центрів новоутворених громад, безумовно, знайде підтримку у населення.

 

   На сьогодні наша позиція - громада є ключовою і їй вирішувати, де і які дороги будувати в себе в місті, селі чи селищі, як розвивати соціальну інфраструктуру, контролювати якість роботи місцевої влади, яку обрала громада. Країна може стати сильною лише тоді, коли буде сильне і дієздатне місцеве самоврядування. Зробити його таким покликана децентралізація влади – передача більшості повноважень держави органам місцевого самоврядування і ресурсів для реалізації цих повноважень. 

 


   Перший з кроків у цьому напрямку – схвалення Урядом на початку квітня Концепції реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади вже відбувся. Наступні кроки, які здійснюватимуть вже на основі Концепції, - прийняття відповідних змін до Конституції України та законодавчих актів, які врегулюють питання розвитку територіальних громад і місцевого самоврядування.


    Ми сподіваємося,  що в Україні буде покінчено з величезними вилученнями державою коштів з місцевих бюджетів. Концепція реформування місцевого самоврядування передбачає, що частина податків, які раніше забиралися до центрального бюджету, залишатимуться на місцях, і громади зможуть їх спрямовувати на розвиток своїх територій. 

      Крім того, хочу акцентував увагу присутніх на тому, що в  нас є проблема величезної подрібненості територіальних громад. Саме вони давно чекають нового  закону про об'єднання територіальних громад, який дасть  на законодавчому рівні механізм об’єднання, через який вони зможуть зробити свої громади дієздатними і спроможними вирішувати питання розвитку своїх територій.  

 

     У прийнятому в першому читанні законопроекті визначено основні умови об’єднання територіальних громад. Такі об’єднання можуть формуватися  тільки в межах території відповідного регіону. Серед основних – умова врахування історичних, природних, етнічних, культурних та інших факторів, що впливають на соціально-економічнийй розвиток об’єднаної територіальної громади.  Адміністративним центром об’єднаної територіальної громади може бути визначено населений пункт з найбільш розвиненою інфраструктурою і найближчим до географічного центру розташуванням.

 

Зазначений законопроект є вкрай актуальним,  необхідним та довгоочікуваним територіальними громадами  України. Особливо  хочу наголосити на тому, що принцип добровільності є головною умовою об'єднання громад.

 

На мою думку, неправильно було б зводити реформу лише до розширення повноважень місцевого самоврядування, навіть із закріпленням додаткових доходів. Це лише один із компонентів побудови територіальної організації влади із збалансованою тріадою: повноваження  - ресурс – відповідальність.

     Сама вагома складова реформи - розподіл повноважень між державою та місцевим самоврядуванням.  Ще одна складова реформи – впорядкування діяльності територіальних органів виконавчої влади. Саме ці постулати  закладені в основу змін до Конституції України, які Президент вніс до Верховної Ради і які викликали неоднозначну реакцію українського політикуму.

 

     Підсумовуючи вище сказане, хочу наголосити, що нормативно-правові акти та заходи повинні бути прийняті і реалізовані в 2014 році з тим, щоб вибори до місцевих рад  пройшли на новій просторовій основі і з з новими компетенція ми органів влади.


 (голосів: 1)
__________ _a____________ __________ ______ ____ ______ ______________ __________ ________ ______ ________ _____ ________ _______ _____ _________ ____ ______ _____ ______ ___ __________ ____ _______ ______ ______ ______ ________ ______ ____ ________ ____ ________ _______ ______
Користувач
Логін :
Пароль :
Органи влади
Статистика