Меню
Погода
Календар
«    Червень 2018    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
Друзі сайту
Архів
Червень 2018 (4)
Травень 2018 (5)
Квітень 2018 (3)
Березень 2018 (3)
Лютий 2018 (4)
Січень 2018 (3)


Координаційна рада


Автор: admin       Дата: 1-04-2013       Категорія: Новини       Переглядів: 691     

29 березня 2013 року в залі засідань Немирівської районної ради відбулось засідання Координаційної ради з питань місцевого самоврядування при голові Вінницької обласної Ради, яке провів голова обласної  Ради Сергій Татусяк. В засіданні взяли участь: члени Координаційної ради – голови районних рад Вінниччини,  перший заступник голови  обласної Ради Ігор Кревський,  голова постійної комісії  обласної Ради з питань бюджету та фінансів Наталія Гетце, голова Немирівської районної ради Володимир Дзевелюк, заступник голови районної ради Аркадій Собченко,   перший заступник голови обласної  державної адміністрації  Максим Боровський, заступник начальника ДПІ у Вінницькій області Ілона Заскіна,  начальник головного фінансового управлінні облдержадміністрації  Микола Копачевський , начальник ДПІ в Немирівському районі Лілія Пастушенко, працівники виконавчих апаратів Вінницької обласної та Немирівської районної рад, очільники територіальних громад району,  секретарі місцевих рад. На  розгляд Координаційної ради  були винесені питання:

-         про взаємодію органів  місцевого самоврядування та податкової служби області з питання щодо розширення бази оподаткування та збільшення надходжень до місцевих бюджетів,

-         про заходи з обговорення проекту Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні,

-         про завдання органів  місцевого самоврядування щодо забезпечення належного обліку, науково-технічного опрацювання та передачі на архівне зберігання документів відповідно до встановлених нормативних вимог.

По кожному питанню прийняті відповідні рішення.    

    На засіданні Координаційної ради при обговоренні 1-го питання порядку  денного виступив голова районної ради Володимир Дзевелюк (текст його виступу надаємо нижче).

 

Шановні Сергію Пилиповичу,  члени президії, мої колеги голови районних рад та всі присутні в залі!

Ми раді вітати всіх вас на нашій Немирівській землі, і від імені місцевого самоврядування району висловити слова вдячності  за можливість  виступити перед поважним зібранням  з найбільш болючим питанням нашої роботи – питанням фінансового забезпечення  діяльності місцевого самоврядування та наповнення місцевих бюджетів.

Перш за все – коротко про Немирівський район, центр Вінниччини, його особливості , структуру та проблеми.

Немирівський район є одним з найбільших районів Вінницької області, площа якого 1.3 тис.кв.км, який налічує 95 населених пункти, де проживає 51.3 тис. осіб ,  які об'єднані в 43 територіальні громади. На Немирівщині функціонують : 29 дошкільних навчальних заклади, 42 загальноосвітні школи, 1 ліцей, 2 вищі навчальні заклади І-ІІ рівня акредитації, 120 закладів культури,  76  медичних заклади –ЦРЛ, центр ПМСД, 11 лікарських амбулаторій, 64 фельдшерсько – акушерських та фельдшерських пункти, відомі на всю Україну санаторії «Авангард» та «Сокілець», 38 агроформувань, 112 фермерських господарств, основні бюджетоутворюючі підприємства ДП ЛГК  «Nemiroff», ВАТ «Брацлав», фабрика «Веселка» та інші.У власності громад 1278 км комунальних доріг, 442 км доріг державного значення проходять територією району. Це все  плюс трудові та природні ресурси становить основу економічного, культурного і наукового потенціалу нашого району, який славиться своєю історією, має насичену сучасність і, впевнені, великі перспективи в майбутньому.

         В останні роки спільні зусилля районної ради, районної державної адміністрації та органів місцевого самоврядування району були спрямовані на збалансованість економічного і соціального розвитку всіх галузей народногосподарського комплексу та всіх територіальних громад району. Ефективне використання природних, трудових і фінансових ресурсів, забезпечення стабільного  зростання надходжень до бюджетів всіх рівнів, всебічний розвиток  освіти, культури, охорони здоров'я, фізичної культури та спорту – це питання, які знаходяться на постійному контролі влади району.

         Одним із першочергових завдань, які ми ставимо перед собою,є створення привабливого інвестиційного клімату в районі, що дасть змогу зробити впевнений крок  до подальшого розвитку.

   При цьому хотів би відмітити, що районна рада, районна державна адміністрація, структурні підрозділи територіальних органів виконавчої влади, органи місцевого самоврядування  в районі в тісній співпраці , не ділячи владу, а беручи на себе відповідальність, спрямовують  всю свою діяльність на розв’язання існуючих в районі  проблем, подолання труднощів і роблять  все можливе для поліпшення добробуту наших людей, звітуючи перед ними про кожну свою дію і слово. Сподіваюсь, що і надалі наша співпраця буде дієвою.

А тепер, з вашого дозволу, я коротко проінформую щодо співпраці органів місцевого самоврядування, виконавчої влади та податкової лужби району по питанню наповнення місцевих бюджетів, тобто питанню, що сьогодні виноситься на розгляд Координаційної ради з питань місцевого самоврядування при голові Вінницької обласної Ради.

Шановні учасники нашого зібрання!

Матеріальною і фінансовою основою  місцевого самоврядування є рухоме  і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній  власності  територіальних громад сіл, селищ, міс, а також об’єкти  їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.  Над зміцненням цієї основи  повинні працювати і працюють спільно органи виконавчої влади, податкової інспекції та місцевого самоврядування. Ми переконані, що саме  місцева влада повинна комплексно задіяти всі можливості щодо наповнення бюджетів з максимальним використанням наявних ресурсів.

         Виступаючи на засіданні Ради регіонів 21 березня цього року Президент В.Ф.Янукович наголосив: «Необхідно комплексно задіяти усі наявні на місцевому рівні можливості щодо наповнення місцевих бюджетів та максимально використати існуючі в регіонах ресурси – матеріальні, фінансові, інвестиційні, людські – для відродження економічної активності, розвитку підприємництва, створення нових робочих  місць. В цьому контексті він звернув увагу , що зараз украй неефективно використовуються такі  потенційні джерела доходів, як земля, природні ресурси, туристично - рекреаційна сфера.

         Крім того, на мою думку,  і присутні мене в цьому підтримають, органи місцевого самоврядування недооцінюють потенціал місцевих податків і зборів, потенціал об’єктів комунальної власності,  доходи від яких можуть стати  додатковим стабільним джерелом наповнення місцевих бюджетів.  У нас слабко налагоджена робота щодо пошуку  інвесторів для розбудови об’єктів соціально – культурного та господарського призначення. Майже не рекламуються інвестиційні та туристичні можливості територій, привабливі об'єкти для інвестування. У нас досить  малий перелік місцевих податків та зборів.

Аналіз стану виконання бюджету району за січень - лютий   2013 року показує, що за січень -  лютий  2013 року до бюджету району надійшло доходів в сумі 7759,380 тис.грн., що становить 109,1 % до річного призначення на січень –лютий    2013 року надійшло  понад план   649,770 тис. грн.

        Порівняно із минулим роком фактичні надходження  доходів району  збільшились на 970,342  тис. грн. або на 14,3 %.

    Із запланованих 15 дохідних джерел забезпечено виконання плану по 10.     

        Дохідну частину бюджету до плану на січень- лютий  2013 року із 44 місцевих бюджетів  виконано по 29 бюджетах, що складає 65,9 відсотків від загальної кількості. Не виконали свої бюджети 15 рад,   в минулому році за звітний період було виконано 30  місцевих бюджетів.

Наповнення дохідної частини бюджету іде за активної роботи ДПІ 

ДПІ у   Немирівському районі  у  2012 році при доведеній розрахунковій базі до Місцевого бюджету 60 629,5 тис.грн.  мобілізовано 67 156,8 тис.грн., обсяг додаткових надходжень склав 6772,3 тис.грн., або 11,2 відс. від завдання.

Зокрема, до бюджету мобілізовано 49 506,4 тис.грн. податку на доходи фізичних осіб, що на 2712,5 тис.грн., або на 5,8 відс. більше від доведеного завдання.

Тенденція щодо приросту надходжень спостерігається протягом  останніх 3 – х років.

 У 2012 році при розрахунковій базі по платі за землю в сумі 6668,6 тис.грн., до бюджету мобілізовано 9462,4 тис.грн., що складає 141,9 відс. від доведеного завдання.  До бюджету забезпечено надходження 2300,5 тис.грн. плати за землю та 7161,9 тис.грн. орендної плати за землю. В порівнянні з 2011 роком надходження збільшились на 41,9 відс. до бюджету додатково надійшло 2793,8 тис.грн.

У 2012 році при розрахунковій базі 2429,0 тис.грн. надходження єдиного податку від суб’єктів малого підприємництва склали 3030,2 тис.грн.

Так, у загальній кількості суб’єктів малого та середнього бізнесу спрощену систему оподаткування у 2011 році застосовували 790,0 фізичних особ, у 2012 році – 962, до місцевих бюджетів було відраховано відповідно 859,9 тис. грн. та 2525,8 тис. грн. єдиного податку.

Протягом січня – лютого 2013 року, рішення щодо застосування спрощеної системи оподаткування прийняли 904 фізичні особи.

У січні – лютому 2013 року ДПІ у Немирівському районі  до Зведеного бюджету  мобілізовано 116 926,3 тис.грн., що порівнянні з відповідним періодом 2012 року більше на 10 013,2 тис.грн., або на 9,4%.

До Місцевих бюджетів всіх рівнів у січні – лютому 2013 року при плановому завданні 9759,7 тис.грн.  мобілізовано 11 034,6 тис.грн., або 113,1%, в порівнянні з відповідним періодом минулого року  надходження збільшились на 1 786,0 тис.грн., або на 19,3%.

З плати за землю до бюджету мобілізовано 1480,8тис.грн.,  що в порівнянні з відповідним періодом 2012 року більше  на 4,9 відс. (104,9 тис.грн.);

З єдиного податку для суб’єктів малого підприємництва, що належить до місцевих податків , до бюджету мобілізовано 857,7 тис.грн., що на 510,9 тис.грн. більше ніж у  січні – лютому 2012 року.

Аналіз  районного бюджету, що становить 166 млн935 тис.452грн. дає можливість стверджувати, що основну частину його, а саме  83,1%  складає  дотація і субвенція з  державного та обласного  бюджетів, і лише 16,9% - частка власних та закріплених доходів, з них частка місцевих податків і зборів складає близько  5 -8 відсотків.

З метою покращення ситуації в частині наповнення місцевих бюджетів за рахунок власних надходжень за пропозицією райдержадміністрації  рішенням 6 сесії районної ради  від 12 серпня 2011 року затверджене  Тимчасове положення  про надання в оренду нерозподілених (невитребуваних)  та  неуспадкованих земельних ділянок для ведення  товарного сільськогосподарського виробництва, що входять до складу спадщини, яка може бути  визнана відумерлою і передачу таких земельних ділянок у  комунальну власність . Це дало можливість додатково заключити  договори оренди земельних ділянок на площу: у 2011 році ( за період серпень – грудень) – 1318 га, у 2012 році – 3724 га  та отримувати щороку до місцевих бюджетів  понад 1 млн. грн. додаткових коштів. Районною радою також розроблені і затверджені на сесії  Порядок здачі в оренду майна та Методика нарахування орендної плати . Це дало можливість щороку отримувати близько 400 тисяч додаткових коштів, з яких 70% залишається в балансоутримувачів, якими є  заклади культури, освіти, медицини.

 

 Постійна і тісна співпраця  органів влади, місцевого самоврядування та податкової інспекції дали можливість за останні два роки  з моменту прийняття Податкового Кодексу України розширити базу місцевих податків і зборів  шляхом встановлення більших ставок податків, що дало можливість збільшити надходження до бюджетів місцевих рад  на 1млн.766тис.304грн. або на 115%, або у 2,2 рази:  в 2010 р. ця сума складала  1млн.528 тис.17грн., то в 2012 році – 3млн.291 тис.321грн.

 

Про тісну співпрацю влади та податківців свідчить факт прийняття районною радою Програми мобілізації зусиль Державної податкової інспекції у Немирівському районі по забезпеченню дієвого механізму дотримання вимог податкового законодавства за рахунок створення комфортних умов та високої якості обслуговування платників податків з метою підвищення рівня добровільного виконання ними податкових зобов’язань перед бюджетами шляхом утворення Центру обслуговування платників податків, на 2012 – 2013 роки,спільні наради-семінари  з головами місцевих рад за участю ДПІ.

Але і ці заходи не можуть істотно вплинути на щорічно зростаючий дефіцит  місцевих бюджетів. І причина тут не лише, на перший погляд, в недостатній роботі деяких очільників територіальних громад  чи недосконалості бюджетного законодавства.  Без  вдосконалення системи управління, вирішення питань адміністративно – територіального устрою, розширення матеріальної бази місцевого самоврядування, формування бюджету  знизу  просування вперед неможливе. Тому в Україні на часі проведення децентралізації в бюджетній сфері, розширення переліку місцевих податків і зборів та повноважень органів місцевого самоврядування на їх впровадження.

 

          Зі всього вище сказаного, випливає  важливе завдання реформи місцевого самоврядування – навчити громади самостійно заробляти кошти.  «Чим більше свободи  для місцевого самоврядування в господарській сфері, тим більший буде власний фінансовий ресурс розвитку», наголосив Президент В.Ф.Янукович, виступаючи на раді Регіонів. З цією метою за ініціативи голови Вінницької обласної ради проведена широкомасштабна робота  щодо стратегічного планування розвитку кожної нашої громади і району в цілому. Результатом є те, що в 2012 році всі 43 місцеві і районна ради затвердили Стратегії розвитку на період до 2020 року.  Але виконати  завдання, визначені Стратегією, може лише самодостатня громада. Тому на часі  ще одне питання реформи - об'єднання територіальних громад, яке є надзвичайно актуальним, особливо для Немирівщини. На цих питаннях у своїх виступах  на засіданні ради Регіонів акцентуваи увагу як Президент України В.Ф. Янукович, який відзначив позитивний досвід Вінниччини в розвитку місцевого самоврядування, так і голова Вінницької обласної Ради С.П.Татусяк.  В Україні  розроблена Концепція  реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні, обговорення якої вже розпочалося. Хочу від імені всіх присутніх у залі голів місцевих рад висловити  побажання, щоб реформа найближчим часом стала реальністю і подякувати голові Вінницької  обласної ради С.П.Татусяку за його наполегливість у її впровадженні та запевнити у нашій підтримці цього процесу. Ваші титанічні зусилля щодо розробки та  впровадження реформи місцевого самоврядування не будуть даремними, вони знайдуть своє відображення в українській історії і будуть гідно оцінені нашими нащадками. Ми завжди з Вами, шановний Сергію Пилиповичу, в питаннях розвитку місцевого самоврядування, в питаннях підтримки місцевих рад. Ще раз велике Вам спасибі від імені всіх присутні голів рад  за  підтримку місцевого самоврядування  та лобіювання його інтересів у вищих ешелонах влади, а всім  дякую за увагу.

 


 (голосів: 0)
__________ _a____________ __________ ______ ____ ______ ______________ __________ ________ ______ ________ _____ ________ _______ _____ _________ ____ ______ _____ ______ ___ __________ ____ _______ ______ ______ ______ ________ ______ ____ ________ ____ ________ _______ ______
Користувач
Логін :
Пароль :
Органи влади
Статистика